Thomas I de Austria

15 augustus 2016 - La Caridad, Spanje

Thomas heeft in zijn kop dat hij loopt en dat doet hij! Vandaag weer 30 km!
Ik heb de reis per trein gemaakt. Had nog wel een deel willen lopen maar voor de logestiek van het vinden van een plekje in een albergo ben ik toch direct door gegaan naar El Caridad. Er werd onderweg al gewaarschuwd dat er maar 22 bedden waren en dat je er vroeg moest zijn. Anders kon je het vergeten. Was daar dus om 11.00uur vanochtend. Dicht... Samen met Maxime, een Amerikaanse (ook met de trein) zitten wachten tot het 'Spaanse half uurtje' voorbij was. Nog niemand. Toen ben ik het dorp ingelopen voor koffie met een broodje. Had nog niet ontbeten in Luarca.
Toen ik 20 min later terug kwam was de albergo open en de helft van de 22 bedden al bezet. Zo snel gaat dat. Ik heb snel voor ons 2 bedden beneden naast elkaar geregeld en 2 gereserveerd voor de Spaanse dames. Die kwamen uiteindelijk niet, dus dat doe ik maar niet mer de volgende keer.
Toen het dorpje weer in en boodschappen gedaan. Het was stil op straat, 2 kroegen en een paar winkels, dat is de hele 'stad' . Thomas hield me ondertussen via whatsapp op de hoogte van zijn vorderingen en ging als een speer.
Omdat Thomas vaak de hotels belt voor de reservering van de volgende dag (hij spreekt nl ondertussen behoorlijk Spaans) én dan altijd reserveert op naam van 'Thomas de Austria ' noemen de Spaanse dames hem nu Thomas primero di Austria. We hebben erg gelachen. 'How is my King today' vragen ze dan... nouja...

Morgen ochtend ga ik weer lekker lopen. Zin in. Vooral in de ochtend is het heerlijk als de lucht nog fris is. En nu hoor ik ook van Nel dat er sochtend een speciale energie in de lucht zit die heel goed doet.
In onze albergo zitten nu vooral extreme fanatieke lopers die 35-40 km per dag willen doen. Weinig Blümchen Pilger zoals ik. Ik doe lekker mn eigen ding.

Ik voelde me een beetje albergo moeder vanmiddag; had meloen gesneden en uitgedeeld, nieuwe Pelgrims een bed aangewezen die doodmoe aankwamen. Voor het eerst nl niemand in de herberg die hier inschrijft en je een stempel geeft op je Credential. Die rol vind ik wel leuk. Misschien iets voor later...

Het rust uurtje vandaag is niet echt aan me besteed. Ben natuurlijk helemaal niet moe. Zo'n dag niet lopen haalt je gelijk uit het ritme dat je elke dag hebt. Misschien juist wel fijn.

(De foto's zijn van Thomas vandaag. Als hij zo wakker wordt zal hij ze er bij plaatsen)

1. Maru:
    15 augustus 2016
    He Maart! Dat lijkt me HELEMAAL iets voor jou, zo'n albergo runnen! Laat me weten als je een schoonmaakster nodig hebt! Iets voor als we 70 zijn maybe...
  2. Maartje:
    16 augustus 2016