Rondwandeling

5 augustus 2020 - Varese Ligure, Italië

Vandaag stond een lange wandeling op ons programma. Wel rustig opgestaan en ontbeten met -natuurlijk- zelfgebakken brood, eigengemaakte jam; kers en perenjam met bergamot. En gebakken cake ook nog bij de koffie. Echt maar goed dat we hier zoveel bewegen, ik zou echt dichtgroeien!

We gaan om 10 uur op stap. Eerst de weg af naar de wandeling. Dat is al een half uur. Dan een mooie tocht langzaam de volgende berg omhoog in ruim 2 uur. Vandaar nemen we, na een korte pauze een weg op de volgende berg Omhoog. Soms is het lastig de juiste weg te vinden. We komen op een steile helling. Af en toe zo steil dat je op handen en voeten naar boven moet klauteren. Na een half uur klauteren vind ik het welletjes. Ik kan niet meer! Heb het idee spelbreker te zijn want Thomas is de berggeit en vind dit soort dingen altijd te gek. Ik in een crisis; ga ik door vanwege Thomas of houd ik mijn poot stijf en stoppen we?
Het wordt stoppen en teruggaan. Dat is moeilijk genoeg op zo’n steile helling!! Gelukkig komen we goed beneden, bezweet en opgelucht. Dan nog het hele stuk terugvinden naar onze pauze plek. Even zijn we de weg kwijt (in de bergen kan echt alles op elkaar lijken!) maar rond half 3 zijn we terug op onze pauze plek en is er tijd voor een broodje.
Daarna nog 2,5 uur terug naar onze agriturisme. Rond half 6 komen we aan. Allebei echt kapot maar zeer voldaan. Het was erg mooi!

Het menu van vanavond was weer waanzinnig lekker. Een heerlijke beloning ns zo’n zware wandeling

Maar weinig foto’s vandaag. Alle energie zat m in de wandeling.
Morgen doen we het wat rustiger aan!