Agriturismo Varese-Ligurie

4 augustus 2020 - Varese Ligure, Italië

Ik had het niet gedacht dat het vanavond nog zou lukken. We zitten echt in de ‚middel of nowhere‘ op een bijzondere Agriturismo; Risveglia Naturale. Dat betekend zoveel als ‚ wakker worden in de natuur‘. Dat klopt hier helemaal.

De weg hiernaartoe vanaf de laatste Bus stop was bijna 10 km. Wij gingen natuurlijk lopen. Gewoon over de weg maar er was ook erg weinig verkeer dus erg comfortabel. Nog steeds bewolkt en dus niet al te warm.
Mooie plaatjes onderweg. Langzaam klimmen we de bergen omhoog. We zitten hier nu op 700 mt ongeveer.
Twee honden, vier katten, een ezel en een hele grote tuin met fruitbomen en moestuin. Ook nog een kas met tomaten.
we krijgen direct een salade als we aangekomen zijn en kunnen onze was inleveren. Heel fijn want de kamer in Riomaggiore was zo vochtig dat alles erg stonk. Nu is alles weer fris. Tenslotte hebben we maar heel weinig kleren mee.

Net een volledig biologisch drie gangen diner genoten. Een voorgerecht van soort gnocchi van spinazie. Daarbij zelfgemaakte patatjes en frittata. Biologische rode wijn en als toetje een pana cotta met rozenblaadjes! Zo’n bijzondere smaak. Ook hele mooie foto’s gemaakt in de tuin. Nu na een grappa niet meer zo helder in het hoofd ;-))

Vanavond ook nog volle maand. Al lang niet meer zo‘n natuurlijke donkere lucht gezien als hier: de sterren komen langzamerhand tevoorschijn.

Morgen weer een wandeling hier in de bergen. Wat hebben we het goed!
Mis toch ook langzamerhand thuis. Daar heeft Thomas geen last van. Ben ook benieuwd hoe alles daar gaat! @Aar vermaak je je een beetje? Ik hoor dat Irthe dit weekend bij Club Zand moet werken en in Heiloo slaapt...

En ben natuurlijk heel benieuwd naar Dolfje!!

1. Maru:
    4 augustus 2020
    Wat hebben jullie weer een mooi plekje gevonden! Het gaat bij mij behoorlijk kriebelen als ik die fotoos zie van ruines, oude bruggen etc met nergens een toerist te zien! En dat eten! Dit is genieten van de bovenste plank toch? Lekker, die zomer darr. Hier 3 graden...