Adios Asturias Olà Galicia

16 augustus 2016 - Ribadeo, Spanje

Vandaag weer een grens over en Galicië ingelopen bij Ribadeo. Ik dacht vandaag bij Tapia de Casariego op de trein te stappen maar bedacht me onderweg. Het lopen ging zo goed en ik genoot er weer enorm van. Die 1,5 dag rust heeft goed gedaan.
Het was een prachtige tocht die weer in de bewolking begon maar gaandeweg richting Tapia de Casariego brak de zon door en was het weer tijd voor zonnebril en smeermiddel. In Tapia in de puerto (zie foto) ontbeten na 3 uur lopen. Wat is het toch heerlijk om te eten als je honger hebt!
Onderweg kwamen we Alvarò tegen, een Spanjaard waar Thomas de dag daarvoor mee ontbeten had en veel Spaanse woorden bij leerde. Aardige kerel. Hij bracht ons naar de beste plek bij de haven om te ontbijten. Deed zelf voor het 4e jaar de Camino.

Even later nog meer bekenden op de weg; de Poolse vrouw van de 1e week. Ze kwam ons met open armen tegemoet, helemaal blij. Bijzonder Hoe je sommige mensen dagen niet ziet en dan weer tegen komt. Erg leuk.
Om de hoek liepen we langs een churros kraampje; mmm lekker toetje na het ontbijt!

Vandaag de laatste blik op zee voor we nu het binnenland van Galicië in gaan. Weer een nieuw landschap. Het wordt flink klimmen en dalen hebben we al gehoord. Na vandaag de hele dag samen te hebben gelopen zullen we morgen meer ons eigen tempo nemen. Vooral ook omdat de eerste die aankomt een plekje in de albergo kan regelen. De komende dagen zijn er nl geen uitwijk mogelijkheden naar privé hostel ed. We zitten midden in t platte land zonder veel andere voorzieningen.

Hier in Ribadeo is het weer feest. Elke keer als we ergens aankomen is er feest in de stad/straat. Toeval of zo? Of deze tijd van het jaar? Wij gaan meestal uiterlijk 22uur slapen dus maken er niet veel van mee. Daarvoor zeker nog genieten van de laatste keer naar een Pulporia en ingtvis en piementos eten! Het is hier in het centrum een culinair genot mmmm

Maar... morgen heel vroeg op weer. Vandaag zitten we onder de 200 km voor Santiago!! Wow! Moet ook wel; we hebben nog 8 dagen...

1. Nellie:
    16 augustus 2016
    Leuke foto's. O wat zien jullie veel en nu het binnenland in, nou ben benieuwd naar jullie volgende ervaringen.
    Hier alles goed en wij zijn natuurlijk heel erg opgelucht na ons laatste ziekenhuis bezoek. Vandaag een heerlijke fietstocht gemaakt naar Egmond a Zee en heerlijk gelunched bij de Zilte Zoen.
    Ik ben lekker actief vandaag. Straks eten van de lasagne die al klaar staat in de oven.
    Irthe komt net binnen met een paar vriendinnen die ook op Vlieland waren.
    Het is een heerlijke zomerdag en het blijft de hele week mooi. Morgen naar Bennekom naar Janny en Wim Hoogeboom. Wim geeft een rondleiding in Kröller Muller langs de beelden. Dat is me te vermoeiend dus wij fietsen wel een rondje in de buurt.
    Eerst wilde ik niet, maar na jullie opmerkingen ga ik maar veel naar buiten.
    Nou loop lekker door in het Spaanse land en geniet van het heerlijke Spaanse eten.
    Liefs, Nellie
  2. Maartje:
    16 augustus 2016
    Lieve Nel, wat heerlijk dat je zo actief bent! Met nieuw vertrouwen gaat dat beter kan ik me voorstellen hè? Fijn! Leuke dingen doen en genieten. En je kan toch een ander stuk van het museum pakken? Ik vind het altijd heerlijk bij een mooi beeld of schilderij gewoon op zo'n bankje te zitten en beetje te blijven kijken. Wil nooit teveel in een keer zien.
    Wij hebben net siësta gehad en gaan zo even de stad in die heel mooi is hier. Heel oud.
    Veel liefs, ook voor Aar!! XxxM&T
  3. Nellie:
    16 augustus 2016
    Irthe, Sofia en Isha hebben gekookt. We gaan samen eten; is dat niet leuk?
    Nellie
  4. Inez:
    16 augustus 2016
    Galicië; de tijdmachine naar honderd jaar terug! Heel veel plezier met dit deel van de tocht. (De schelpen staan nu andersom ;-))
    XXX
    Inez
  5. Maartje:
    16 augustus 2016
    Ja wat lief van ze. Gezellig hoor die meiden er bij

In, we hebben ons eerste Galiciaanse (?) Feestmaal gehad vanavond. Morgen het land in, inderdaad de schelpen andersom. We zijn benieuwd naar dit laatste stuk. Op naar het volgende avontuur