Na het zingen de kerk in

7 augustus 2016 - Piñeres, Spanje

Oh oh oh wat een mooie dag vandaag! Om te beginnen heerlijk geslapen. De dag begonnen met 2uur lopen tot we aankwamen bij een barretje op het strand. Daar heerlijk ontbeten. Toast met olijfolie en tomaat, ja ook heerlijk om de dag mee te beginnen. We hebben er zeker 3 kwartier genoten van het uitzicht op de rotsen en een paar vroeg zwemmende vogels.
De lucht strak blauw en de weg ging vervolgens langs de kust. Prachtige rotspartijen en aqua blauw-groen water. 2 boeren brachten hun kudde paarden naar de wei die van plezier allemaal sprongen maakten. Achteraan de 2e boer met het oudste paard, trouw met zn baas mee sjokkend. Ik heb er een stukje van gefilmd maar uploaden van filmpjes gaat helaas enorm traag.
Na een 2e pauze bij een oude ruïne aan de zee een flink eind gelopen tot het tijd was voor een lunch. Ondertussen hadden we de Fransen weer ontmoet. Omdat het zondag is wisten zij dat we voor 14uur boodschappen moesten doen. Daarna ging alles dicht.
We moeten vanavond zelf koken en in kreeg er in de winkel steeds meer zin in. Al die heerlijke spullen, mooie groentes enzo worstjes, er was niet veel aanbod dus het wordt improviseren maar vast erg lekker! !
De lunch was het grootste culinaire hoogtepunt tot nu toe. Calamaris van de gril (kleintjes) een soort carpaccio van gedroogd varkensvlees (donkerbruin v kleur!) Geitenkaas van onder de gril, octopus met aardappelen in een knoflook saus. Alles midden op tafel en proeven maar mmmmmmmmmmmmmm.
De albergo in Piñeres was daarna nog een kleine 2 km ... dachten we. Met verzadigde magen loopt het niet meer zo snel. We kwamen aan en bleken in de kerk te moeten slapen. De albergo was vol. En de kerk stond bovenop de heuvel 1 km verderop. Daar gingen we dan, met alle boodschappen voor ons avondeten.
Op het laatste stuk kreeg ik echt een 'sound of music' gevoel. Zie de foto. En aangekomen bleek de hele kerk omgebouwd als albergo. Niks op de grond slapen zoals je altijd hoort onderweg (als de albergo vol is). We hebben dus weer eens geluk.
We hebben een 8 pers kamer met smeedijzeren stapelbedden. Net lekker gedouched en nu op bed. Toch weer 23km gelopen en met onze benen en voeten (rest trouwens ook) alles toppie!!! Een super dag. Het camino ritme begint zo'n beetje in te slijten en dat voelt! Je voelt je steeds een stukje sterker en kan steeds meer genieten van de ... weg!!

1. Franz+Helga:
    7 augustus 2016
    Hallo ihr beiden Pilger, vielen Dank für euren tollen Berichte und Fotos. So können wir uns mit euch freuen und auch mit euch leiden (Füsse). Bleibt weiter gesund und gönnt euch öfftermal ein Schlemmermahl. Wir warten auf weitere schöne Berichte.
    Lg Franz+Helga
  2. Nellie:
    7 augustus 2016
    Lieve allebei,
    O dat heerlijke Spaanse eten. Alleen al daarom zou ik naar de dorpen naar Spanje willen die niet toeristisch zijn. Arie en ik hebben destijds van Lissabon naar de Algarve gefietst. Toen hebben we ook heerlijk gegeten, maar toen we in toeristisch gebied kwamen was het de bekende schnitzel en vette frieten.
    Wat fijn dat jullie conditie zo vordert en dat het lopen geen pijn meer doet maar puur genieten is nu.
    Hier ishet mooie zomerweer even voorbij. Irthe en Pepijn hebben het getroffen met het weer net als Sam en Maeve. Die zijn heel tevreden naar hun huis in Ierland vertrokken.
    Nu waait het hard en het is koeler.
    Het blijft zo fijn om jullie dagverslag te lezen ik kijk er elke dag naar uit.
    Je merkt ook wel hoe leuk Helga het vindt. Ja we reizen zo met jullie mee en zien de plekken waar jullie lopen door de foto's.
    Heel fijn dat het goed gaat en steeds beter.
    Liefs, dikke kussen, Nellie
  3. Maartje:
    8 augustus 2016
    Lieve Nel & Aar (jij leest vast ook mee!?)
    Ja in heg begin ook veel slecht gegeten maar we weten steeds beter de adresjes te vinden.
    Fijn dat het weer zo goed was hadden S&M wel even nodig hè?
    Bij Irt en pep gaa t ook alles prima. Heb 2x berichtje gehad. Het Internet is daar slecht maar ze genieten!

Succes bij de cardioloog vandaag en wij bellen wel even vanavond. Dikke kussen!