SantiaGO

27 augustus 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Wachtend op het vliegveld tot we naar huis komen. Erg veel zin om iedereen weer te zien en alle verhalen te horen én vertellen.

Vanochtend een laatste ronde door Santiago. Naar de supermarkt en naar de markt om in te kopen voor een Spaanse maaltijd morgen in Heiloo.
De markt was het grootste plezier voor mij. Mijn handen gingen letterlijk jeuken bij het zien van alle verse streekproducten, aangeboden door duidelijk locale boeren. Ergens zat een vrouw alleen met een mand sperziebonen. Best aandoenlijk.

Ik zag een andere vrouw grote bonen doppen; boterbonen! In NL alleen gedroogd te krijgen en meestal smakeloos. Ik kon het niet laten een halve kilo mee te nemen.

Bij een koffie bar eten we onze laatste churros met chocolade.
Van Thomas krijg ik nog een prachtig cadeau als aandenken aan onze reis.

In de bus naar het vliegveld rijden we op gegeven moment precies over de Camino route en zien de pelgrims de stad binnen lopen. Voor ons was dat nog maar 3 dagen geleden ... het lijkt zoveel langer. Met lichte heimwee naar de eenvoud van het pelgrim bestaan kijk ik ze na.

Wij gaan weer terug naar de civilisatie. Ik zal het actieve en eenvoudige leven missen en hoop er iets van mee te nemen naar huis.

Kan niet wachten tot de volgende camino...

1. Vesna:
    27 augustus 2016
    Welkom terug Camino helden!
    Bedankt voor alle verhalen en foto's! Ik hop dat jullie dit gevoel van eenvoud en geluk lang kunnen vasthouden( toepassen) in het dagelijkse.Tot snel maar weer, Goede reis!
    Liefs.
    Ves
  2. Maru:
    27 augustus 2016
    Wat jammer dat ik niet meer elke dag een leuk Camino verhaaltje uit Spanje ontvang...keek er altijd naar uit 's ochtends...Straks heerlijk thuis en lekker bonen eten!
  3. Nellie:
    28 augustus 2016
    Welkom thuis, goede reis, fijn om jullie terug te zien.
    Nellie
  4. Maartje:
    28 augustus 2016
    Ja ik hoop het ook!
    Vanavond een Spaans maal. Nu een dagje stil zitten om mijn pootje rust te geven.
    Liefs!