Finisterre: Het einde van de wereld

26 augustus 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Vandaag heeft Thomas de grote wens om nog naar Finisterre te gaan.
Dit is na Santiago de Compostella het officiële einde van de hele Camino.
Het nadeel is dat het 2 uur met de bus is... ik heb zo mijn bedenkingen. Ga net zo lief een dagje van terras naar terras hier in Santiago. Ons eigen einddoel van de reis.
Maar we besluiten toch te gaan. Barry gaat ook, alleen blijft hij daar in een albergo. Het meest bijzondere in Finisterre is namelijk naar de vuurtoren lopen (3,5 km) en de zonsondergang bekijken. Beetje stom, wij wilden dat wel maar ons hotel is geboekt en niet af te bestellen dus doen we het niet...
We plannen om 16.45 de bus weer terug te nemen.

Complicatie is mijn rechter pootje. Nog altijd niet hersteld en ik kan niet ver lopen. Kan wel, maar voelt niet goed.
Aangekomen nemen we eerst een verkoelend drankje op de boulevard.
Daarna komen we Alvarò tegen. Die man blijft maar op 'poppen' waar we ook zijn!
We lopen samen naar het dichtstbijzijnde strand waar ik een half uur heerlijk in het verkoelende water loop. Er zwemmen enorme vissen in het water die gelukkig niet dichterbij durven te komen.

Dan een lunch bij de bar op het strand en dan is het al weer tijd om naar de bus te lopen. Weer heuvel op en af. Niet fijn helaas voor mn pootje.
De bus vertrekt op 16.45 en is tjokvol met pelgrims. Geen airco. 2,5 uur lang door de bochtige kustwegen en snikhitte die langzaam oploopt en benauwder wordt. Ik vraag me steeds meer af waarom we in godsnaam deze trip moesten ondernemen na alle relaxte dagen al wandelend. Mijn humeur daalt met de minuut.

Als we eenmaal aankomen in Santiago heb ik een stevige borrel nodig om mijn gemoederen een beetje te sussen. Thomas snapt achteraf ook wel dat het toch niet zo'n goed plan was... We spreken tijdens de borrel af morgen een super rustig laatste dagje te maken in Santiago.

Het terras waar we zitten is vlak naast ons hotel. Nuria komt nog langs met een camino vriend, Florian en we hebben een heerlijk avondje samen met veel herinneringen ophalen.

Nu liggen we moe en voldaan in bed. Morgen voor het eerst sinds de start van onze vakantie de kans om uit te slapen. Ik ben erg benieuwd of dat ons gaat lukken...

1. Maru:
    26 augustus 2016
    Geen geslaagde trip voor jou misschien maar wel hele mooie fotoos, die blauwe zee enzo...Uitslapen...wat is daar eigenlijk het nut van...schijnt heel slecht te zijn voor De Balans...
  2. Maartje:
    27 augustus 2016
    Oja de zee was heerlijk !! Welke balans? Van het lijf?
  3. Maru:
    27 augustus 2016
    Geen idee joh, ik zeg maar wat....