Kangaroo's and more

25 februari 2017 - Adelaide Hills Council, Australië

Vandaag na de koffie heeft Willy ons afgezet bij het wild park. Een heel geschikte dag, want vanaf nu wordt het alleen maar warmer.
Maru ging mee en was natuurlijk onze reisgids want was er al 5 keer geweest. Ondanks de zaterdag en 3 busladingen van cruise toeristen was het erg rustig. De kangaroo's lagen heerlijk te rusten en we konden er zo bij. Erg makke beesten allemaal. Heel voorzichtig en met zachte snuiten aten ze uit je hand. Sommigen zo gretig dat ze met hun handjes je hand naar zich toe trokken.
Bij de zogende kangaroo moeders zag je het kleintje de hele kop in de buidel steken om te drinken.
Verder emoe's, tropische vogels, dingo's, wombats, natuurlijk koala's en een soort grote buidel muizen (naam vergeten) die ook heel lief en voorzichtig met hun natte snuitjes uit je hand aten.
Het voer hadden we gekocht bij de ingang. Heel verantwoord allemaal.
Een keer gaf Maru een stukje wortel. Dat was erg leuk. Het filmpje zien jullie later wel. Dat krijg ik niet ge-upload.
Irthe en ik gingen nog in dr rij staan voor het koala knuffelen maar al gauw haakten we af; arme beesten, om zo achter elkaar bij een toerist in de armen gedrukt te worden... wilden we toch niet aan mee doen.

Na de reptielen en het bijvullen van onze waterflessen het pad naar de waterval gelopen. Zo' n 1,5 uur naar beneden. Heel relaxed. Af en to een pauze en genieten van het uitzicht. Er kwamen ons zuchtend en zwoegende mensen tegemoet die juist de berg op liepen. Niet slim, vonden wij :-)

Onderaan kon Irthe het niet laten even onder de waterval te gaan staan. Ze kwam er net onder vandaan, kwamen er 4 Australische kerels/jongens aan... die hadden even n leuk uitzicht hahaha! Irthe deed of het allemaal maar normaal was.

Willy kwam weer heel sjiek voor rijden en we stapten in. Allemaal rozig en moe van 4 uur wandelen en de zon op onze koppies.

Wat een superdag!!!

Willy is de stad in naar een optreden van een band, Maru had lekker gekookt en er was nog een restje tiramisu van Moos.
We duiken er vroeg in vanavond!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nellie:
    25 februari 2017
    Wat een mooie reportage en wat zien jullie veel. Mooi voor ons om het mee te maken. Geen last van jetlag?
    Arie is naar repair café . Ik doe rustig aan een lees de zaterdag kranten.
    Weinig nieuws verder, liefs Nellie
  2. Maartje:
    25 februari 2017
    Hi Nel! Nee helemaal geen last van de jetlag fijn he?
    Ja vandaag was zomaar spontaan ontstaan vanochtend omdat het volgende week erg warm wordt.
    Erg bijzonder hoor al die beesten van zo dichtbij!

Morgen kunnen we lekker de dag vroeg beginnen. Het is boerenmarkt, daar gaan Irth en ik inkopen doen. Maru heeft 1 klant. De rest van de week is ze helemaal vrij, hartstikke gezellig!
    Fijn dat het goed gaat bij jullie!! Veel liefs van ons allemaal XXX
  3. Arie:
    25 februari 2017
    Met al die Australische dieren in je buurt weet je zeker dat je in een heel ander land bent. Ook de vegetatie compleet anders. Echt weg wezen op deze manier. Leuk om van jullie te horen.
    Ja ik was bij het Repaircafe en heb een klus mee naar huis genomen omdat het te lang ging duren het ter plekke af te maken.
    We zijn ouderwets met zijn tweeen. Dus even geen veganistische maaltijden. Stampot met gehakt en spekjes.
    Heel fijne dagen daar en veel gezelligheid met Maru. Arie.
  4. Cathelijne:
    Hey,
    Wat klinkt dat allemaal leuk en vooral héérlijk die warmte!!!!!! Een fijn werkbezoek, Maart!
    Hier vandaag prutsweer. Wij hebben toerist in eigen land gespeeld en zijn gaan lunchen in Duinvermaak met pannenkoeken en pizza's (jeugdsentiment!) en daarna naar het zeeaquarium in Bergen.
    Aan zee een hele harde, koude wind. Hopelijk nemen jullie de warmte en de zin mee terug
    Veel plezier down under!!!!
    Liefs
  5. Maartje:
    Wat leuk jullie reactie!
    Ja, ondanks de warmte hier koelt het ook erg af savonds. Er stond ook een flinke wind. Niet normaal voor deze tijd van het jaar volgens Maru. Vandaag begint de dag windstil, dus het beloofd de eerste echte warme dag te worden.
    Eerst lekker een koppie thee.
    De jongens hebben slecht weer in Sydney zagen we. Hopelijk vermaken ze zich ondanks dat tot goed. We zagen al wat leuke foto's voorbij komen..
    Liefs van ons 2tjes!
  6. Elke de Lint:
    27 februari 2017
    Irthe: helemaal NAAKT onder de waterval gestaan?? gedurfd hoor..