Farmers Market & job searching

26 februari 2017 - South Plympton, Australië

Vandaag stond de Farmers Market op het programma. Klein stukje met de tram en dan stukje lopen. Maru zei:"Gewoon de horde met boodschappen karretjes volgen". Die 'horde' bestond maarliefst uit 2 oudere dames, en bracht ons precies waar we moesten zijn.
Onder muzikale gezelligheid van plaatselijke gitaristen liepen we eerst een verkennings rondje om daarna toe te slaan op al het lekkers

(Terwijl ik dit schrijf krijg ik mooie foto's door van de 'boys' uit Sydney; ze hebben het top!)

We kopen sla, nectarine, olijven en heel lekker zuurdesem brood. Voor vanavond verse pasta. Alles organic of tenminste uit eigen tuin. Het ligt er allemaal prachtig uitgestald bij.
Om af te sluiten nemen we een sapje en gaan weer op huis aan.

Daar maken we een salade en warmen een restje van gister avond op, lunchen met Maru die van haar klant thuis komt en gaan daarna naar Marie, een vriendin van Maru in de Adelaide hills met veel paarden. We hopen voor Irthe dat ze wat hulp kan gebruiken.
Marie en haar man zijn super aardig. Ook erg georganiseerd dus veel Hulp is er niet nodig. Ook de locatie is niet ideaal om op jezelf te komen. Marie's man neemt ons wel nog even mee op een wandeling over het terrein en we zien 4 (wilde!) koala's in de bomen. Heel gaaf!! We lopen langs de 20 jaar oude stier (best beetje eng want hij wilde 'spelen) en plekken bramen: mmmm!
Dan gaan we door naar de Biergarden in de buurt. Life muziek op de achtergrond. Maru komt een oud collega (dierenarts assistent) tegen waar ze het erg goed mee kon vinden destijds. Ze werkt nu bij een kliniek vlakbij het strand. Maru geeft een 'voorzetje' voor Irthe en nu gaan ze morgen ochtend bellen en hopelijk op bezoek. Kijken of Irt daar iets mag doen. Irthe is helemaal blij! Hopen maar...

Ik heb morgen mijn enige maar echte afspraak met de CEO van de opera hier: Timothy Sexton. Tijdens het doen van mn huiswerk vandaag las ik dat hij ook zanger was, en componist, en arrangeur en nog veel meer. Imposante CV die man!!
Ik heb er zin in morgen ochtend om half 10!!

Wordt vervolgd. ..

1. Arie:
    26 februari 2017
    Wat een terrein om het huis van Mari; groot en heel heuvelachtig. Hier maakten we foto's van Maru op een paard van Mari. Prachtige plek maar je moet tegen alleen zijn kunnen .Blijf vooral schrijven want het is wel erg leuk om jullie te volgen. Prettig sfeertje op die boerenmarkt vonden wij ook. Arie.
  2. Arie:
    en wat een mooie foto's
  3. Nellie:
    26 februari 2017
    Ja op die markt zijn wij ook geweest. Prachtig hè al die mooie producten van het land.
    Wat doen jullie toch mooie dingen; ook de foto's die je maakte op het terrein van Marie. Ik kreeg meteen zin om bramenjam te maken, maar dan moet die stier wel even in een andere wei. En die koala's die je in het wild zag, geweldig.
    Ik ben erg benieuwd naar je ontmoeting met Timothy en ook of Irthe 'werk' krijgt. Wij hebben een rustige zondag. Op de tv veel verkiezing gedoe wat ik altijd wegzap. Nou tot de volgende keer maar weer en geniet maar verder; heel leuk zo als jullie bezig zijn. Liefs, Nellie
  4. Maartje:
    27 februari 2017
    Net terug van mijn gesprek. Ik zweef nog n beetje boeven de grond; het ging boven verwachting goed!!! Zoveel te vertellen. Hij is erg geïnteresseerd in zowel mijn training maar vooral het dementie project. Zijn eigen moeder is net dementerend dus het raakte een persoonlijke snaar. We hebben gesproken over een 'Train de Trainer' training voor mensen uit het koor die dit kunnen gaan inzetten als ik in juli terug komt. Hij was meer dan gewoon geïnteresseerd en we gaan contact houden en hij wil graag eea gaan plannen met me. "Good work" zei hij toen we afscheid namen na het gesprek. Het had niet beter kunnen gaan zeg!! Nu een vertaling maken van mijn pdf over de Meezing concerten. Maru helpt natuurlijk.
    Liefs!!
  5. Arie:
    27 februari 2017
    Dit is het serieuze voorwerk voor het juli bezoek van Jou en Thomas. Mooi hoor!! Niet voor niets dit reisje DownUnder.
  6. Nellie:
    27 februari 2017
    Nou goed bezig Maart! Hoe is Irthe gevaren? Hier was het gisteren even een ziekenhuisje. Allebei misselijk en ziekjes. Vandaag gaat het beter. Het weer is miezerig. Ik fiets zo naar de prikpost heen en weer . Verder geen nieuws hier.
    Liefs Nellie
  7. Maartje:
    27 februari 2017
    Hè bah! Vervelend hoor! Rot weer en ziek ook nog! Hoop dat jullie snel opknappen... ik ga nu even mn blog aanvullen met nieuwe foto's ed. Liefs!!
  8. Nellie:
    27 februari 2017
    Gisteren was er in het muziekprogramma van Paul Witteman opnieuw aandacht voor dementie en muziek. De mensen kregen slaginstrumenten in de hand om mee te doen, wat soms lukte en soms niet. Jij zou een goeie ambassadeur zijn om mee te praten en over je ervaringen te spreken. Er wordt dan ter plekke gefilmd en dit komt in het programma ter illustratie.
  9. Maartje:
    27 februari 2017
    Ja gaaf!! Henk had het er al over!! Ga morgen uitzending gemist kijken!! Bedankt voor de reminder