Glenelg & Temptation cruise

2 maart 2017 - South Plympton, Australië

Vandaag even een rondje boodschappen bij Coles om de dagelijkse spullen aan te vullen. Er is hier genoeg keuze als je vega eet, heel fijn. Vandaag hebben we ons ook getracteerd op ginger beer. De non alcoholic variant om te beginnen. Niet wetend dat Willy ons die middag ook verraste met het 4% ginger beer dat hij voor ons haf gevonden. Erg lekker ook!!

Irthe en ik wilden ons niet de hele dag binnen terug trekken vanwege de hotte dus besloten na de lunch (opgewarmde Curry van gister) nog even naar Glenelg Beach te gaan voor een frisse duik. Irthe wist me een heel stuk de zee in te verleiden, ondanks mijn Zee - angst en ik heb zelfs een stukje gezwommen. Ondanks dat je niet veel zag vanwege de golven...
Lekker fris hoor! Daarna een doche bij de trappen en toen Irthe in de zon dook gong ik maar op schelpen jacht. Het blijft toch n leuke hobby. We hebben al een hele verzameling.

Ik ging eerder terug, het was mij veel te warm. In de tram zat een verwarde man, Aboriginal, dronken leek het, die vroeg om geld. Een man reageerde erg geïrriteerd en hij leek agressief te worden maar draaide zich toch om én ging zitten. Vervolgens stapten er andere mensen in die juist heel aardig tegen hem deden, geld gaven en een praatje maakte. Ze kregen een hand en een knuffel en die man werd zo blij, het was aandoenlijk om te zien. Toen ik uitstapte raakte hij mijn tenen aan en lachte naar me. Ik lachte terug. Bijzonder.

Vanavond trakteerde Maru ons op een cruise op zee op een enorme katamaran: De Temptation! ! We waren met zo'n 20 mensen terwijl er plaats was voor wel 50. Heel ruim dus. Wij installeerden ons lekker in het net voor. Moesten wel na een poosje verkassen toen de golven wel erg gingen opspatten maar super gaaf! ! Prachtige zonsondergang, hoewel, volgens Maru een van likmevestje. .. Ze had wel veel mooiere gezien. Ook Irthe herinnerde zich mooiere van op het IJselmeer ..Het mocht de pret niet drukken. Een bubbel en wit wijntje zorgden voor de finishing touch. Lekker rozig en moe kwamen we thuis van de zwoele zeelucht.

Morgen ochtend heel vroeg op; we gaan wandelen en de zonsopgang bekijken!

1. Cathelijne:
    2 maart 2017
    Potverdepotver, het houdt maar niet op met die heerlijkheid daar!!!! Meer kan ik niet meer aan hoor ;) stinkend jaloers!!!!
  2. Nellie:
    2 maart 2017
    Vakantie vakantie,ja je zit ook nog in het land van ' no worries mate'. Wat heerlijk genieten. Maru is ook blij met jullie, ze heeft een echte holiday met 2 van die Assepoesters om haar heen. Ik kom net thuis van boodschappen doen. Ik moet wat meer conditie krijgen, dus doe mijn best. Toch wel te merken dat er weer een kuur in zit,heb mijn middagrust echt nodig. Nou ja jullie doen ook geregeld een siësta duuuuuuus.. liefs Nellie
  3. Arie:
    2 maart 2017
    Hier bloeien in de tuin de sneeuwklokjes en de krokussen. Op de bloemen tafel is nu ook de grote bak met Helleborus prachtig in bloei. Lissie verschanst zich daar regelmatig; een foto kon ik er nog niet van maken.
    Nellie doet de boodschappen en bakt appeltaart. Verder geniet ik van jullie verhalen en foto's. Kortom ik heb een luizenleven hier.
    En voor jullie: genieten maar. Liefs, Arie.
  4. Elke de Lint:
    9 maart 2017