Dag voor vertrek

23 juli 2020 - Gmunden, Oostenrijk

Vandaag de laatste dag voor we naar Florence vertrekken. Vandaag de laatste boodschappen gedaan. En Thomas heeft nog een vriend van vroeger, Georg getroffen en veel over vroeger gesproken. Leuke vent. Samen koffie gedronken bij de Traunsee. Ze zijn vergeten n foto te maken... jammer voor dit blog!

We hebben enorm geluk, Camilla, een Poolse sopraan uit t koor van Thomas zit al in Florence en past daar op de villa van een vriendin. Wij zijn van harte uitgenodigd voor 2/3 nachten om ook daar te logeren! Fantastisch begin natuurlijk. Zelfs de Fransiscus weg start vanuit die hoek.
Thomas heeft een biografie van Fransiscus van Assisi gelezen. Deze monnik kwam uit een rijk gezin en gaf al zijn bezit op om in het klooster te treden. Zijn motto was, hoe minder je bezit, hoe gelukkiger je bent! Moet jou toch aanspreken Maru? Even de huizen niet meegerekend haha!
Onze rugzakken zijn denk ik nog lichter dan bij de Santiago reis. (Zie foto’s).
we kunnen niet wachten: morgen om half 7 op en de bedden was bij Helga afleveren. Dan brengt Franz ons naar het station. Rond 19uur komen we aan in Florence. A presto!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. A.J. de Lint:
    23 juli 2020
    Dan gaat het toch beginnen . In de voetsporen van Franciscus.
    Een mooie reis gewenst.
  2. Maru:
    23 juli 2020
    Wat heerlijk zo minimaal op reis. Echt heel jaloers. Hebben jullie na de Villa accommodatie geboekt of slapen jullie in hooibergen...?
  3. Maartje:
    24 juli 2020
    Haha! Ja we laten alles open!! Hooiberg is ook n optie. Vind Thomas trouwens doodeng, hij is van de planning
  4. Maartje:
    24 juli 2020