Camino light-dagje

4 augustus 2016 - Comillas, Spanje

Gisteravond weer een erg leuke avond met de Fransen die we telkens tegenkomen. Ze waren 2 uur bezig geweest om slaapplekken te vinden voor de komende 3 dagen. Kennelijk is alles bijna volgeboekt. Raar toch hè? Ik dacht dat Camino pelgrims niet konden reserveren maar kennelijk zijn de tijden veranderd.
Wij hebben vandaag na 16 km besloten in Comillas een stop te maken. Een echt light dagje dus. Thomas heeft een kleine zwelling op zijn rechter enkel, mijn teentjes zijn ook niet overnacht miraculeus verbeterd. De schoen zitten wel een stuk beter maar de schade was al daar.
We liggen op het grasveld van de kleine albergo La Peňa waar plaats is voor 24. Alle rugzakken staan op n rijtje tegen de muur, de pelgrims liggen hier in het gras of zijn net als ons even het stadje in geweest. Het gaat pas om 15uur open. Hopelijk past iedereen er in.
Na 15uur gaan wij hier de stad 'onzeker maken' zoals Thomas altijd zegt haha en een verfrissende duik in de zee nemen. Ook hoorden we dat er hier 2 huizen van Gaudí zijn. Daar hebben we nog wel energie voor! Heerlijk gegeten vanavond bij een kleine bistro. We waren eerst alleen maar al snel kwamen er meer mensen binnen. Raad gevraagd aan 2 Spaanse meiden voor de beste gerechten. Dat was een goed plan! Daarna liepen we nog even de kerk binnen en was er een Armeense pianiste aan het oefenen voor haar concert voor vanavond. Er is hier nl een klassiek festival. Wij liggen tegen die tijd allang in bed maar waren erg dankbaar voor haar generale repetitie, ze speelde prachtig! Onze avond kreeg zo een.prachtige afsluiting. We rollen straks rozig van de rioga en Ravel als toetje ons bedje in :-))

1. Inez:
    4 augustus 2016
    Lekker zo'n kort dagje!
    Op dat stuk heb ik vaak in campinghuisjes geslapen: meer privacy en vaak ook nog een zwembad :-))
    Loop ze!!!
  2. Maartje:
    4 augustus 2016
    Bedankt voor de tip In, lijkt me ook leuk