Avilés : op de helft!

11 augustus 2016 - Avilés, Spanje

We hebben Gijón achter ons gelaten en zijn op de helft van onze reis aangekomen. Een hele fijne albergo in Avilés gevonden met een grote slaapzaal voor wel 50 mensen. Er heerst een bijzondere rust. Mensen slapen, liggen beetje op bed, schrijven reisverhalen of dich en en doen een wasje. Veel nieuwe gezichten en ook wat bekende van onderweg.

Vandaag was ik super sacherijnig. Voor het eerst echt heel erg hoewel Thomas het nog vind meevallen. Dat kwam vooral door de route die liep langs heel veel industrie gebieden en nog meer verkeer. We liepen grote stukken direct langs de weg. Wel een brede strook maar veel vrachtverkeer. Het stonk er en maakte enorm lawaai. Ik dacht: Wat doe ik hier in godsnaam! ! Het is nota bene mijn vakantie. Ik wil rust, mooie plekken en natuur!!
We stoten bij een barretje waar de werkmannen hun lunch namen (drinkend aan de bar) en ik wilde eigenlijk niet meer weg daar want dat betekende door op die vreselijke straat! Maar je moet, het gaat niet anders... Dus hoewel ik de pauze flink gerekt had... gingen we weer. Op de weg werd ik zo kwaad! Thomas vond het, ondanks zijn langere lontje op dit gebied, ook maar niets. Vlak voor 14uur was ik er klaar mee. Ik wilde met de trein verder en er stond een station op de kaart. Maar we vonden het niet. Vast alleen voor vrachtverkeer... maar toen opeens vonden we een bushalte. En als wonder op de weg; de bus zou 14.05 komen (enige die middag, volgende om 18uur!). Het lot was ons gunstig gezind dus hoeraaaaa! !! De bus kwam en bracht ons na het centrum van Avilés. En toen was het nog maar een stukje lopen. Wat een geluk. Zo werd het toch nog een mooie dag met een stad met zeer oud centrum waar we straks de gemiste bus km nog lekker de toerist uit kunnen gaan hangen :-)

Gisteravond in Gijón bij een Sidreria gaan eten. Een zeer bekende volgens de reisgids. Het eten was heerlijk en ook de sier iets bijzonders. Een totaal andere smaak dan ik ooit in Bretagne dronk. Aardser en wat grover. Het was wel erg afgekoeld en er stonden enorme wind. Gelukkig dat ons pensionnetje in dezelfde straat was, zo waren we snel thuis en konden in ons bedje duiken.
Nu gaan we de route voor morgen plannen (26 km) en kijken waar we het beste kunnen overnachten. Wordt vervolgd xxx

1. Nellie:
    11 augustus 2016
    Gefeliciteerd! Op de helft! Goed hoor, door veel ups en downs gegaan maar wel doorgezet. Dan is het natuurlijk heerlijk dat je samen bent. Vandaag en gisteren regen en nog eens regen. Irthe en Pepijn hebben hun vakantie nat afgesloten denk ik. Gelukkig hebben ze ook veel mooi weer gehad en plezier hebben ze toch wel samen.
    Wij gaan nu oppassen bij C en B. Ze gaan samen eten met AH zegels.
    Zet'm op jullie voor de volgende helft. Iedere dag een stukje dichter bij Santiago, maar het gaat natuurlijk om het genieten onderweg.
    Tot morgen maar weer. Liefs, Nellie. Wij gaan nu naar de auto rennen door de regen.
  2. Maartje:
    11 augustus 2016
    Ach wat jammer van het weer! En ik dachtbdat we het hier slecht hadden met de koude wind. ... Hoop voor I&P niet dat ze uit hun tent zijn gedreven. Ze gaan de 13e weer terug dus als het goed is horen jullie van ze hoor. Dat is tenminste de afspraak. Pep kan zn kamer lekker gaan inrichten :-)
    Liefs daar en fijn avondje hoop ik! Xxxx
  3. Inez:
    Lieve Maartje en Thomas ,
    Zo leuk en herkenbaar dit alles te lezen!
    Kan zo echt een beetje met jullie meelopen :-)
    Deze etappe was Dennis eerste; hij vond m prachtig; heeft heel veel foto's van al die fabrieken gemaakt. Ik vond t ook niks!! Ben benieuwd waar jullie morgen slapen; was onze 40 km etappe..! TE veel!!

Geweldig hoe jullie t doen:-)! Zet m op verder, er komen nog wat heuveltjes, maar ook nog heeeele mooie stranden.
    XXXXX
  4. Maartje:
    12 augustus 2016
    Hi In wat goed om te lezen. Er gaat veel door mn hoofd tijdens het wandelen. Ook ongeduld en tegenzin de laatste dagen. Ongesteld dus niet in mn beste tijd. Niet veel energie. Thomas is n rots in de branding, waanzinnig. We hebben het super samen ik kom simpelweg mezelf steeds intenser tegen. Wel Heeeel erg goed en inzicht geven! ! Nu op voor n koud biertje!! Net in de albergo en gedouched. Tot later! Liefs van ons tweetjes xxx!