Over de grens

5 augustus 2016 - Colombres, Spanje

De dag begon fris en de lucht was bedekt. Maar na een avond en nacht veel regen was het droog toen wij vertrokken. We hebben een tocht voor de boeg van 31km met een optie voor een stukje bus. Maar... alles gelopen!!
We zijn echt wel trots op onszelf en dankbaar voor het feit dat ons lijf het gewoon vol houdt en we onze conditie voelen groeien.
De oplossing voor mn tenen is ook af en toe een stuk op mn slippers te gaan als de weg recht is. Dat geeft wat lucht. Pootje v Thomas is zo goed als beter.
Vlak voor we aankwamen bij onze albergo in Collombres wisten we dat ons nog een klim van 1,5 km te wachten stond. We hebben ons beneden maar eerst even moed ingedronken met n biertje (0% natuurlijk) voor we de weg naar boven begonnen. Kletsnat van het zweet kwamen we aan. De zon brandde op onze koppies. Nu na een (koude) douche en onze kleren gewassen lekker even op ons bed relaxen.
En daar komen net onze Franse vrienden binnen!! Gezellig! We komen steeds meer bekende tegen en ook steeds meer Italianen. Ons Italiaans gaat met sprongen vooruit!

Thomas heeft me trouwens vandaag uitgelegd wat voor soort pelgrim ik ben. Alle typetjes staan in zijn reisgidsje beschreven. Ik ben dus een Blümchen Pilger haha! Het betekend dat ik onderweg vooral bezig ben met wat ik om me heen zie aan natuurschoon. Verassing maar niet heus. Heb vandaag ook weer veel moois gezien: de specht in de oude dode boom, behaarde rupsen, en een knalblauwe libelle. In een boeren durpje kwam ook nog een loslopend varken op onze weg. Eerst schrok hij erg en rende hard weg, toen begon ik tegen hem te praten en gingen zijn oren omhoog, begon hij te knorren en kwam langzaam dichterbij. Zo schattig :-)
We zijn zo toe aan een echt biertje met hapjes mmm