Designer herberg

12 augustus 2016 - Muros de Nalón, Spanje

Je snapt ondertussen; ik lig op mijn bed na een doche én verkoelend biertje en rust. Ben vandaag wel heel erg moe en mijn stemming is nog niet helemaal terug naar positief. Onderweg genoeg tijd om te reflecteren en vandaag kwam ik er achter dat mijn grote doel; een gezond en fit lijf met sterke rug, in feite al behaald is. Ik blijf me verbazen maar mijn vertrouwen dat alles ok is met mijn lijf en dat ik sterk genoeg ben voor een reis als deze met 20+ km per dag en 5kg bepakking op mijn rug is terug! Super positief natuurlijk.

Het betekend wel dat ik me een nieuw doel of missie wil geven voor de overige 2 weken. Ik voel nl wel dat ik dat nodig heb om het vol te houden. Want ja, anders kan ik net zo goed zeggen "ik weet nu dat ik het kan dus dan kan ik net zo goed stoppen".
En, daarmee valt natuurlijk het plan van Thomas zijn 50e verjaardag vieren in Santiago ook in het water en dat is geen optie natuurlijk.

Het gevoel van spoorzoeken voor volwassenen was nogal sterk vandaag. Het voelde weinig avontuurlijk en ik had helemaal geen zin om én de gele pijlen te volgen én ook nog is in colonne met andere pelgrims het pad te volgen. Had de behoefte sinds gister al om een alternatieve route op te zoeken en een ander pad te gaan lopen. Mooier en zonder verkeer.
Vandaag hebben we de eerste stap gezet door links te gaan waar iedereen rechts ging en een heel stuk door een laurierbomen bos alleen te lopen. Erg fijn. Op een gegeven moment kruiste toch weer onze wegen natuurlijk maar het was een start.
Omdat we zo bezig waren met de route erg weinig foto's vandaag. Is dan maar even zo.
We overnachten in Casa Carmina. In de reisgids hdaden ze het over een 'designer herberg'. Wij vregen ons af wat ze daar meen bedoelden en hebben flink gefantaseerd over breedbeeld tv en bubbelbad. Maar behalve ietsje duurder dan gemiddeld want 15€ pp gewoon mooi schoon en kleine kamers met eigen stekker doos, een leuk barretje en de was in de machine. Toch erg lekker hoor!
Gisteravond in Avilés trouwens waanzinnig lekker gegeten bij een pulporia (visrestaurant). Zie de foto's. Én geleerd hoe je echt sier moet inschenken en drinken!! Top avondje!! Ik ga even slapen nu. Vraag even Thomas of hij nog meer foto's heeft dan ik (1).

1. Cathelijne:
    12 augustus 2016
    Geweldig dat je doel al is bereikt en je nog 2 weken hebt. Dan kom je nu toe aan de essentie van het leven en komt er des te meer ruimte om trots op jezelf zijn, juist wanneer je niks meer moet van jezelf ;))
    Zet m op!!!! Xxx
  2. Maartje:
    12 augustus 2016
    Thanks lijn! Ja je hebt vast gelijk xxx!
  3. Maartje:
    12 augustus 2016
    Thanks lijn! Ja je hebt vast gelijk xxx!
  4. Nellie:
    12 augustus 2016
    Lieve Maart, je doel is bereikt, je weet wat dit lopen elke dag je te bieden heeft, het spannende lijkt er af.
    Wat heeft elke dag je voor moois te bieden. Het moet niet zo moeizaam gaan. Wat minder lopen en dat doen wat je vreugde oplevert.
    Ik vind dat je al een geweldige prestatie geleverd hebt. Wees trots op jezelf.
    Even niks doen kan dat ook?
    Je gevoel, je intuïtie zal je vertellen wat je te doen staat.
    Liefs, dikke zoen, Nellie
  5. Arie:
    12 augustus 2016
    Je hebt kennelijk alles wat je kon verwachten wel meegemaakt en je zelf overtuigt dat je deze uitdaging aankunt. Prachtig toch! Nu nog een route uitzoeken om van te genieten en de niet interessante stukken over te slaan door een bus, trein of lift te nemen. Thomas zijn verjaardag nog vieren en ook kijken naar de aankomst van de pelgrims in Santiago. Hier kun je nog niet relaxen want de bank is er nog niet.
  6. Maru:
    13 augustus 2016
    Ja heel goed, af en toe juist de andere kant op, weg bij de massa! Vin het heel knap dat jullie elke dag zover lopen maar nog veel knapper dat je aan het eind elke keer een leuk verhaal, MET fotoos, de digitale snelweg opstuurt!! Hier in Adelaide ook mooie wandelroutes (geen industie.....), die doen we een keer samen!
  7. Maartje:
    Hi Maru ja leuk wandelen in Adelaide! Top plan! Verhaal digitaal maken is
    1. Praktisch; sleep geen Schrift en pennen enzo met me mee zoals veel anderen
    2. Veel wat je hebt gedaan en achter je laat vergeet je best snel. Zo kan ik het thuis nog eens nalezen
    3. Op deze site kan je automatisch reisbpek laten afdrukken na afloop
  8. Maartje:
    13 augustus 2016
    Haha de bank is er nog niet... ja idd.
    Nou je hebt gelijk; op zoek naar moe routes én eerder weg zonder ontbijt. Beetje water en muesli reep en gaan en in volgend dorpje ontbijten
    Zo ontwijken we de massa ook n beetje.
    Nu 5.25; ben al op vanwege 3 gigantische snurkers in de kamer. Onmogelijk nog om te slapen. Dus Thomas zo wakker maken en dan weg XM
  9. Maartje:
    13 augustus 2016
    Hi Nel Jaaa heb al een mooi nieuw idee; tijdens het lopen verder nadenken over mijn presentatie handboek dat ik wil schrijven. Alles in de Dropbox dus alleen af en toe even kijken en tijdens lopen verder laten inzinken wat ik nog kan opschrijven. Verder is het natuurlijk TOP en ben ik idd hardstikke gelukkig dat t zo goed gaat!!! XM
  10. Cathelijne:
    PS.
    Jullie kunnen natuurlijk ook heerlijk nog een week aan het strand gaan liggen. Niks mis mee :))
  11. Maartje:
    13 augustus 2016
    Helemaal waar Lijn! Ik ga eea eens goed laten bezinken. Thomas doet makkelijk 30km p dag. Maar bij 20 heb ik het gehad. Ook door hitte. Eens even goed bedenken hoe we verder gaan. Bus en trein gaan hier nl maar 1x per dag zo'n beetje... XM