Persoonlijke reisleiding

18 augustus 2016 - Gontán, Spanje

Het is bijna half 8. Ik heb nog nooit zo lang geslapen denk ik in de middag. Maar was ook compleet kapot bij aankomst vandaag rond 15uur. 25 km achter de rug maar veel stijgingen. We zitten nu op 550 mt hoogte.

Het is schitterend weer vandaag. Blauwe luchten en zon. Je ziet de hete lucht trillen vlak boven de weg.
Toch is het voor de meeste Spanjaarden onderweg nog duur en die gaan dan ook naar de supermarkt voor hun eten.

Onze reisvriendinnen Nuria en Estelle hebben daar geen last van en doen alles met ons mee. Aangesloten sinds gisteren is Barry, een Engelsman die al 33 jaar in Spanje woont. We kunnen ontzettend lachen met hem.
We zijn dus met zn 5ven en hebben afgesproken samen te blijven tot Santiago. Erg gezellig. En het fijne is dat Nuria en Estelle voor morgen ook al weer onze kamer geboekt hebben. We hadden het niet eens gevraagd haha wat heerlijk!

Thomas zit hier naast me te puzzelen voor de dagen tussen morgen en Santiago waar we het beste kunnen slapen. Het is niet eenvoudig. Veel onderkomen staan niet in zijn gids en die in de andere kleine gids die we van Fransen onderweg kregen zijn niet altijd op de goede locatie. Het is nu puzzelen op precies op zijn verjaardag Santiago in te lopen. Nog 142 km te gaan en 7 dagen te gaan.
We willen op de 25e augustus een licht dagje doen zodat we uitgebreid Thomas zn verjaardag kunnen vieren én hij wil perse zijn Compostella getuigenis/oorkonde met de stempel van 25-08-2016 kunnen halen.

Je ziet op de foto's van vandaag de prachtige kathedraal van Mondoñedo met een heel bijzonder orgel. We hadden ons ontbijt vlak er voor vanochtend. Hebben daar de Nieuw Zeelanders achter gelaten. Zij was jarig en ze bleven achter voor een feestelijke dag. Ik was wel blij, ze bleven maar over zichzelf praten. Hun kinderen, hun huis, 4 auto's, 2 boten en hun spa... pffft kwamen allemaal foto's langs die we moesten bekijken. Ik kon het niet laten om te zegen; "No wonder you want to get away and travelling, other wise you have to take care for all that shit"
James zij vervolgens tegen Thomas, "Can't you controll your wife"? "No" , zei Thomas "she's Dutch". De hele tafel moest lachen. Ik hoop dat ze het toch ook een beetje grappig vonden...

1. Nellie:
    18 augustus 2016
    Hé Maart, je lijkt soms wel een beetje erg veel op mij, gewoon zeggen wat je denkt.
    Ja bij jou is het ' what you see is what you get.'
    Wij hebben vandaag op Ari gepast en dat is een vrolijk gebeuren. Ze houdt erg van grapjes en gek doen. Ik heb samen met haar gekookt zoals vroeger met Irthe en Pepijn. Wij zijn er op de fiets heen te gaan. Ja het is zulk mooi weer.
    Pepijn heeft nog last van zijn verkoudheid maar morgen gaat Arie even met hem aan het werk op zijn kamer.
    Wat zijn jullie goed bezig; weer 25 km! En gezelligheid onderweg en leuke mensen om straks de aankomst te vieren. Het is wel een heel bijzondere reis hoor die jullie maken.
    Heel goed dat je dat blog maakt; straks een prachtig reisverslag.
    Wij gaan zondag 4 dagen naar Assen. Beetje fietsen en Susie de Pater opzoeken. Ben heel benieuwd haar te zien.
    Nou tot het volgende reisverhaal maar weer
  2. Maartje:
    18 augustus 2016
    Klinkt goed Nel, wij komen net terug van ons avondmaal en ik ben weer hartstikke moe dus we rollen ons bedje in. Superleuk iedere keer je reactie op ons verhaal liefs!!
  3. Maru:
    19 augustus 2016
    Ha ha, die Maart. Goed dat je die kapitalistische NieuwZeelanders van repliek dient! Ze denken er vast over na! Ja, wij weten: hoe minder shit, des te makkelijker het leven. Weten Aar en Nel nu ook!
    Wat een prachtige fotoos weer. Stikjaloers!
  4. Maartje:
    19 augustus 2016
    Haha ja inderdaad!! Zit al weer klaar voor etappe van vandaag. Wel eerst een café con lechè grande hoor!! Pijn aan de pootjes... Hoop dat het overgaat tijdens lopen! Liefs! En hoe staat t huis er voor??