4e etappe van Stia naar Eremo du Camaldoli

30 juli 2020 - Pomezia, Italië

Extra vroeg op om het warme weer nog iets meer voor te zijn. De wekker ging om 6uur. We konden zelf onze thee en koffie maken en hadden een goed gevuld mandje voor het ontbijt van Federica gekregen.

Om 7.06 op weg, toch iets later dan gepland. Rustig en koel buiten. Voor ons liggen 15 km waarvan een stijging van bijna 1000mt.
Ik ga voorop, Thomas gaat anders te snel, dit werkt wel fijn. Zo lopen we samen.
Eigenlijk valt het begin mee. Het blijft zwaar en een oefening in het moment te blijven. Ik zie telkens het einde van de stijging en als ik aankom gaat het om de bocht toch steeds verder omhoog. Op gegeven moment, zo’n 150 mt tot het eind van de stijging moet ik wel een pauze inlassen. Mijn voeten zijn drijfnat en kokend heet en de schoenen en sokken moeten uit. Gelukkig net een omgevallen boom die onze bank kan zijn. Ik laat mijn voeten lekker luchten en Thomas vind het eigenlijk ook een goed idee. We nemen er een broodje bij om wat energie op te doen.
Ik doe schone, droge sokken (wat een weldadig gevoel!) aan en na een kwartiertje kunnen we weer.
Er komt een groep Italiaanse wandelaars langs waar we even mee kletsen. Het gaat direct over Rutte. Dat hij niet betalen wilde haha. Ook schrijft Inez net n app dat wellicht de Frans/Spaanse grens weer op slot gaat... wij merken hier niets van ziekte, wel is iedereen erg precies en heb de Italianen nog nooit zo correct alles op zien volgen!
We bezoeken om 12.30 het klooster van San Eremo (20 min rondleiding; net de laatste!) en vinden eindelijk onze Tau (hét Fransiscus teken voor onderweg) en kopen er beide een. Ook krijgen we een mooie stempel in ons paspoort bij de cafetaria.
En weer op weg voor de laatste 3 km naar Eremo (dachten we). We lopen door het bos en ik krijg een flinke steek in mijn lies. Oei dat is even schrikken. Tegelijk komen we een Italiaans echtpaar tegen, en, toeval bestaat niet: zij logeren in dezelfde B&B als wij: De B&B il Baroni. Wij hebben het al snel over het zwembad (dat zou er zijn...) maar hun B&B is kennelijk iets anders dan de B&B i tre Baroni waar wij hebben gereserveerd. We vragen na in het dorp, en wij moeten 5 km verderop zijn in Moggiona!!  Onee!! Hun B&B zit vol dus ruilen is ook geen optie. We hebben mega geluk: ze brengen ons ❤️❤️❤️
Nu dus moe maar voldaan aangekomen. Natuurlijk al een duik in het zwembad, heerlijk. En alweer bijna etenstijd; mijn hoogtepunt van de avond altijd.

Morgen dus wel 5 km extra lopen om weer op de juiste route te komen. Daar denken we nog maar even niet aan. Tijd voor nog n uurtje Dolce far niente!

1. Pieter Quelle:
    30 juli 2020
    Nou jullie doen het fantastisch. Hoe dat nou kan met die boeking van dat andere hotel Baroni begrijp ik niet. Moet je me later nog eens een keer uitleggen. Morgen valt het mee maar overmorgen, naar La Verna is een topdag. Ook wat klimmen betreft. Je kan ook overwegen in casa Santicchio te overnachten.
    Kijk maar.
  2. Lida van der Valk:
    30 juli 2020
    Mooi verhaal weer. Ik geniet ervan.
    Zaterdag in La Verna? Prachtig mooi is het daar. Veel succes en sterkte met al die vervelende insecten om je heen.
    Groet Lida
  3. Maartje:
    30 juli 2020
    Ontzettend leuk jullie reacties te lezen! Pieter ik leg het later nog eens uit. Onze avond was wel weer fantastisch hier!! En ik heb hier een hele goeie muggen spray gevonden. Werk echt!! En Santiccia is aangeschreven. We wachten op reactie!