Arrivato in Riomaggiore

2 augustus 2020 - Riomaggiore, Italië

Net terug van een mooie avondwandeling in Riomaggiore. Kleine smalle en zeer steile straatjes. Nog relatief rustig maar toch veel meer toeristen dan wij de afgelopen tijd tegen kwamen. Bij elk restaurant moet je ‚prenotare‘ (reserveren) en naam en telefoonnummer achter laten.
We kwamen na 3x overstappen met de trein om een uur of  5 in de middag aan. Door een voetgangerstunnel door de rots kwamen we aan in het centrum. 5 min de weg omhoog in het dorp was onze albergo. Helemaal prima, ruime kamer. Heerlijke koude douche en onderweg naar het strand.
Wat was het daar vol! Ongelofelijk! In deze tijd! Voor ons niet echt aantrekkelijk. Maar toch even een duik genomen en daarna heerlijk door het dorp gewandeld. Toen was het al weer tijd voor een drankje en avondeten.
na het eten dus nog even gewandeld. Schilderachtige beelden. Boven in het dorp was een kerkdienst in de buitenlucht gaande. We konden daarom de kern nog even bekijken.
Mooie eerste dag in Cinque Terre. Morgen schijnt het te regenen, we wachten even af. Anders gaan we natuurlijk wandelen naar het volgende dorp!

1. Maru:
    2 augustus 2020
    Wat een wonderschone plaatjes van dit dorpje!! Ja, kust is fijn, maar natuurlijk altijd drukker... Blijf genieten! En een regendagje is nooit weg... Tussen de buien genoeg tijd voor een wandeling en verhalen schrijven/fotoos bewerken!