2e etappe van S. Ellerno naar Consuma

28 juli 2020 - Consuma, Italië

Ik weet niet of het lukt een verhaal te schrijven. Ben zo moe van deze 2e dag... hier een paar impressies:

fantastisch gegeten gisterenavond bij Da mamma Sara! Alles vers en eigen makelarij behalve de pasta. Wijn, olijfolie Grappa, alles zoooo lekker! Sara (en Theodoro) krijgt van ons alle sterren die ze verdiend ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

vandaag was zo’n dag dat je soms denkt: waarom doe ik mezelf dit aan!!
1000mt stijgen vandaag was echt moeilijk!! En dat over een smal bospad met losse stenen en hoog gras aan weerszijden zodat je je stokken niet goed kwijt kon. Ik dacht echt dat het niet ging lukken. Maar zoals dat gaat: de enige weg is vooruit en er is niemand die het voor je doet dus je moet verder!
bij 38 graden...

als je de foto’s ziet van de insecten: dat was niet alleen mijn observerend vermogen maar vooral ook mijn blik op de grond door mijn gebogen rug vanwege de zwaarte.
En dan Thomas die als een berg geit omhoog klimt. Totaal frustrerend. Tegelijk weet ik van Santiago dat frustratie direct in je lijf nestelt dus mijn motto werd:

niet klagen maar vragen en bidden om kracht! Wel toepasselijk toch?
het hielp me echt, ik vroeg Thomas met mij te lopen in mijn tempo, plus de echt prachtige vlinders onderweg die voor me en met me mee vlogen. Hun licht fladderende energie gaf lichtheid en hielp me voorwaards.

het laatste stuk vandaag ging over een brede schaduw rijke bosweg. Wat waren we beide dankbaar, echt! Ook Thomas was moe en de laatste km viel ons zwaar: je komt aan in Consuma en dan is het toch nog een half uur naar je logeer adres.

heel fijn dat langs de weg met verkeer een loop pad was! Zo was ik niet zo bang voor het langs rijdende vrachtverkeer.

moet ik ook nog even zeggen: de mensen rijden rustig. Een grote verassing.
En alleen maar lieve mensen ontmoet totnutoe.

in ons hotel Miramonti echt vergane glorie; kapotte lift, kapotte lampen, stucwerk met gaten en zeer weinig klandizie. Eerste onderwerp is de crisis, iedereen met mondkapjes meer enorm vriendelijk. Voor ons gevoel steunen we echt hier de Italiaanse economie.
En, de pasta arrabiata en tiramisu waren fantastisch!

het is nu 21uur. De hoogste tijd om te slapen. Morgen maar 15 km, heel fijn!!

1. Maru:
    28 juli 2020
    Wat GOED dat jullie de eindstreep voor vandaag weer hebben gehaald!! Ik weet hoe dat voelt op t laatst. Je denkt ik kan niet meer verder en toch zet je de volgende stap...en de volgende... Ik heb pas een tocht van 33km gedaan in m'n eentje met heel veel klimmen en dalen en de laatste 5 km dacht ik echt dat ik het niet ging halen...maar toch gelukt! Je kan ook altijd een rustdag nemen toch?
  2. Pieter Quelle:
    29 juli 2020
    Klasse Maartje. Met deze hitte! Je hebt het toch maar gedaan. De tweede dag is zwaar. Dat weten we. Nu Vroeg naar bed en vroeg op. Ongelofelijk hoe het lichaam herstelt in een nacht. Morgen naar Stia. Mooie uitzichten. Veel dalen en overal vlinders...
  3. Maartje:
    29 juli 2020
    Pieter, complimenten voor jullie boek en de perfecte gps codes! Zijn we zo blij mee.
    Als we fout lopen komt dat omdat we niet goed lezen op opletten op de gps. Aangezien ik onlangs ook een boek heb gemaakt weet ik hoeveel werk er in moet zitten! Het is een fijne steun op de weg!!
  4. Lida van der Valk:
    29 juli 2020
    Weer genoten van het lezen van jullie belevenissen. In gedachten loop ik ook nog eens deze mooie route. Het is gewoon overal zo mooi. Gezellig geslapen en gegeten in hotel Miramonte. Hebben jullie nog de oude eigenaar gesproken? Zo lief manneke. Hij liet mij zijn wandelstok zien. Daarop zaten en soort buttons op van zijn toch en die hij had gelopen. Daar was hij zo trots op. Veel succes samen. Lida
  5. Maartje:
    29 juli 2020
    Bedoel je de man met de wijnvlek op z’n hoofd? In het begin was hij wat kortaf, maar denk dat hij veel zorgen heeft gehad dit jaar.
    Toen we afscheid namen was hij erg aardig.