Van Once Brewed naar Chollerford

25 mei 2024 - Chollerford, Verenigd Koninkrijk

Wat een geluk, we zagen het al vanuit onze hotelkamer ‘room with a view’: een stralende dag komt ons tegemoet ☀️

In de hotelkamer van Chollerford aangekomen ging Reislogger op tilt en error dus nu vanochtend pas ruimte om een verhaal te schrijven.
We kunnen pas om 8.00 ontbijten… wel erg jammer want het liefst liepen we nu de weg al op. We komen waarschijnlijk onderweg weer -bijna- niets tegen dus ontbijten is geen luxe.

de dag van gisteren was zo goed als ideaal; prachtig weer, zon met wolkje hier en daar, fenomenale vergezichten over de muur en de mooist bewaarde stukken muur en torens tot nu toe.
wel ook de afgezaagde boom (zie foto). Ontzettend triest. Wie doet zoiets. Zomaar in de nacht omgehakt, en de dader is onbekend.

Het eerste deel liepen we over de kammen van de muur en daarna langzaam afdalend naar de landerijen. Toen kwam op deze dag het vocht ook flink van onderen: grote, niet te omzeilen modderpoelen op onze weg.
Gek genoeg werkte de modder als een echte isolatie en kregen we geen natte voeten. Wat een geluk. Ik heb m’n schoenen daarom met modder er aan op laten drogen, dat zal ons vandaag nog goed uitkomen met de regen die verwacht wordt.
Op het laatste stuk in het weiland liepen we samen op met een familie met twee kids en hond. Geen flauwsies hoor; die hadden toch een tempo, we konden ze net niet bijhouden. Waarschijnlijk groei je als local op met dit landschap en de muur en heb je m al eindeloos belopen. Ook schoolklassen komen er langs met giga rugzakken.
Dit is duidelijk een van de meest belopen stukken, nog niet zoveel volk gezien als hier.
Mijn voeten brandden toen we aankwamen in Chollerford. Maar weer een heerlijke kamer en bedden met ramen op de tuin. Het stikt hier van de vogeltjes, er zouden ook ijsvogeltjes moeten zitten, alleen nog niet gespot.

Gisteravond als slotstuk van de dag fantastisch gegeten in de 5⭐️ pub om de hoek van het hotel. Fiets aan de muur, motor van gevochten riet op ware grote, prachtige oude foto’s aan de muur, en alle tafels gereserveerd behalve eentje waar wij snel gingen zitten.

We hebben er weer zin in vanochtend. Je denkt, wat maak je nou mee, je loopt toch alleen maar, maar elke dag zit weer vol verassingen.

1. Annemiek:
    25 mei 2024
    Prachtig landschap en mooi weer! Het is jullie zo gegund! Geniet van elkaar en de reis!
  2. Robert:
    28 mei 2024