Bloemen pracht van Luz naar Odiáxere

27 maart 2022 - Odiáxere, Portugal

Vandaag vanuit Lagos met een taxi naar Luz. Daar gaan we starten.
samen met Dagmara en Sonja eerst koffie gedronken bij het café van het busstation. De bus kwam niet dus daarom namen we de taxi en waren er in 10 minuten, 11€ op de meter.
Inez zat heerlijk in de zon op ons te wachten. Ontzettend leuk om haar weer te zien!
en daar gaan we! Heerlijk!!
je ziet aan de foto’s wel dat de kust bij Luz er schitterend uitziet. Grote rotsformaties en een bloemenpracht! Genieten is het. Je kan je voorstellen dat het hier bomvol is tijdens hoogseizoen, want zelfs nu al redelijk veel mensen. Die staan natuurlijk niet op de foto ;-)

na de kust gaan we landinwaarts richting Odiáxere. Tussen boerderijtjes, deels onverharde weg en vee, van alles; geiten (ook net geboren mini kleine schattige) schapen, paarden en koeien en ook een ezeltje. En gevaarlijk blaffende honden bij ieder erf, gelukkig achter een hek!

we logeren hier op een net nieuw aangelegde appartementen groep, alles perfect schoon en erg ruim. Net achter de kerk en aan de rand van het centrum.

savonds gaan we eten bij een van de twee grillenden. Er is 1 menu optie: kip met friet en sla. Smullen!! Ik zet even al m’n principes opzij. Alles is even lekker, zelfs de zoete ui op de sla!

om 9 uur rol ik mijn bedje in, Maru slaapt al, die wilde lekker een avond op zichzelf.

nu is het kwart voor 8 sochtends, we staan klaar voor een nieuwe wandeldag!!

1. Edith.Kreelekamp:
    27 maart 2022
    Fijn dat het zonnig begint