Een nieuw perspectief van de kust

31 maart 2022 - Quarteira, Portugal

Vandaag gaat onze wandeldag bijna alleen maar over het strand.
de kust is grillig met vele inhammen en met algen begroeide rotsen op het strand waardoor er bij eb mooie kommen met water ontstaan.
wij willen niet over die strandrotsen met algen klauteren, ze zien er spiegelglad uit (blijkt later niet zo te zijn…) en wij nemen toch een stuk de mooi gemaakte plankieren en smalle paadjes op de rotsen boven. Vandaar zien we al snel een strandartiest een mooi strand kunstwerk maken. Naast de bloemen die hij ‘schildert’ in het zand staat er een datum en vivalto riposo…. Rust zacht?
misschien een ‘in memoriam’?
wij lopen door en komen na een flinke klauterpartij  en  afdalen langs een touw (bedankt aan de slimme eerdere wandelaar!) op het volgende strand.

een aantal mannen zijn tussen de rotsen met een lange dunnen pen aan het zoeken naar heremietkreeften en laten er al een paar zien. Schijnt heel lekker te smaken met een biertje zeggen ze. Ze hebben ook een zeekomkommer gevonden (zie foto). Als ik ‘zeekomkommer’ Google schijnt dat een delicatesse te zijn. Gelukkig mag deze blijven leven!

vanavond gaan we een hapje eten met de neef & vrouw van de man van Maru, dus ik moet me even klaar maken.
heb nog veel meer te vertellen, wellicht komt dat straks nog!!

1. Clazien van Ingen:
    31 maart 2022
    Jullie hadden weer een prachtige dag, wat natuur en weer betreft !
    Hoeveel dagen hebben jullie nog?
    Woont de familie van Willy in Portugal of zijn ze ook op vakantie?
  2. Maartje:
    1 april 2022
    Hallo Clazien! Ja de familie van Willy was op Europa reis toen alles in lockdown ging en zo konden ze dus niet terug naar Australië. Na 2,5 jaar in Europa zijn ze in Lagos neergestreken en vonden het zo fijn dat ze besloten te blijven! Bijzonder hè?
  3. B.A. Welleman -de Lint:
    1 april 2022
    Wat een bijzonder verhaal over de familie van Willy. Leuk, dat jullie ze ontmoet hebben. Wat een bijzonder gevormde kust is dit. Het zijn meer heel vreemd gevormde rotsen dan duinen ,zoals wij die kennen. Gelukkig hebben jullie alles met foto's vast gelegd, want je kunt dat alles niet bevatten ,zonder een geheugensteuntje. Daar kun je nog lang van genieten , als je in Duitsland en Australie terug bent en Thomas en Willy mee nemen op jullie reis. Geniet en vanuit Nederland met een laagje sneeuw; heel veel liefs,
  4. Maartje:
    1 april 2022
    Hallo Bella, we komen net terug van ons laatste groeps diner. Morgen gaan alle anderen al terug. Maru en ik blijven nog een hele dag en gaan Faro een beetje ontdekken.
    Ja een bijzondere kust is en was het, zeer afwisselend.
    Mijn verhaal ga ik morgen pas schrijven…het was een lange dag en nu gaan we lekker slapen!