Aankomst & rondje Faro

24 maart 2022 - Faro, Portugal

We zitten in de trein naar Lagos, een tocht vanaf Faro van ongeveer anderhalf uur. Tijd dus om de eerste foto’s en een korte blog te posten.
het heeft hier afgelopen week veel geregend en ook vandaag is het nat weer. Heel groen dus ook, de planten hier zijn blij!
het stikt van de sinaasappel bomen, zelfs in de stad langs de weg.
Met de bus vanaf de AirPort is het 20 minuten naar het station van Faro. En vanaf daar is het; als iedereen naar links loopt, gaan wij naar rechts. Op zoek naar een plek om te ontbijten.
we zien al snel een leuke kleine onopvallende bistro maar besluiten eerst even een rondje om te gaan. Mooi langs een kleine haven met beeld (zie foto’s). Een zwart krabje met een manke poot huppelt snel weg op de trap. Een MLK krabje besluit Maru… die arme

(ondertussen zie ik buiten langs het raam de sinaasappel boomgaarden langs schieten…)

ik zie een soort poort, het blijkt de poort naar de oude stad met bovenin wel drie giga ooievaarsnesten. Mijn dag is al geslaagd.
we maken een rondje in de oude stad. Het is door het druilerige weer rustig, wel fijn! Wij zijn al helemaal in vakantie stemming, de regen kan ons niets schelen.
veel Nederlanders, Duitsers en ook een Engelse en Nederlandse pelgrim. De Nederlander is een jaar of 70 die helemaal vanaf hier naar Santiago di Compostela gaat lopen! Respect!

Terug op het station aangekomen probeert Maru er achter te komen welk perron we moeten hebben, maar dat is nergens te vinden. Wel allemaal mensen op het perron. Ik denk; de trein die komt zal het wel zijn dan. En ja hoor: voorop de trein staat LAGOS. Lekker simpel hier!

we zitten heerlijk, het is comfortabel warm dus alles kan lekker drogen.
nu ga ik lekker verder uit het raam staren en misschien maak ik zo nog een filmpje!

1. Cathelijne:
    24 maart 2022
    Prachtige plaatjes! Zo mooi die enorme rotsen op t strand 😍