Vertrekken

24 maart 2022 - Heiloo, Nederland

Al een week lagen onze lichtgewicht rugzakken klaar met minimale inhoud.
Na gisteren een heerlijke lunch bij Jan en Bep, daarna thuis nog n kop thee met buurman Rob, en een flink levensverhaal, was het tijd voor de een-na-laatste acties in huis. Alles schoon? Alles fris? Afwasje wegwerken en laatste spullen in de kasten en vroeg (21.00 uur) naar bed.
oh toch nog iets vergeten: de tulpen moeten nog op de vaas haha!

Vanochtend ging de wekker om 4.00uur. Ik lag al een half uur wakker. Hup in de kleren, bed rechttrekken, badkamer schoon en leeg, eucalyptus druppels in de afvoer.
toch nog een extra icebreaker hemdje in de rugzak…toch handig en naar beneden waar al n heerlijk kopje thee voor me klaar staat.
laatste afvalzakken in de grijze emmer, Maru kan het niet laten de wasbak te drogen, en alles is helemaal klaar in dit volledig gestylde huis.

in de donkere, stille en best frisse (2 graden) ochtend lopen we naar het station. Een eenzame fietser passeert ons op zijn vouwfiets. Zou jij dezelfde trein nemen?

op Heiloo NS opwaarderen naar 1e klas, want we gaan wel in stijl natuurlijk.

op Schiphol aangekomen realiseren we ons weer hoeveel ‘gedoe’ en stress vliegen is. Een formulier wat we voor Portugal moeten invullen wordt steeds niet geaccepteerd en de inhoud verdwijnt ook steeds dus wel 4x opnieuw grrrr en dat uiteindelijk nog een keer bij de incheck balie. Daarna zoeken naar de ingang van de gate, wat een doolhof!

incheck gevonden, masker op en in de slang. Alles gaat snel. Werkelijk alles moet in de bak. Door de scan en gefouilleerd. Enorme mensenmassa, wachtend op mijn rugtas kijk ik op de scan monitor van de band aan de overkant. Gaaf toch dat ze zo door je koffer heen kunnen kijken!
ondertussen is het al 6.45 uur en staat er op het bord ‘Go to gate!’ 6 min lopen… Maru worstelde nog met haar online formulier en dan is het opeens toch gelukt! Pffft!

Lopen dan maar, nog snel even naar de wc en water tappen, en dan eindelijk het vliegtuig in. Daar gaan we!!!!