“Today is a special day” zegt de havenmeester

28 maart 2022 - Praia do Carvoeiro, Portugal

HIEPERDEPIEP hoeraaa ik ben vandaag 54 jaren op deze wereld. In de tweede helft van m’n leven en nog zoveel projecten en plannen in m’n hoofd.
mij krijg zoveel lieve verjaardags appjes binnen dat ik me helemaal jarig voel. Maru maakt een kopje thee voor me en ik krijg een schelpen zakje cadeau (zakje dat ik eerder in de sale van het huis had gelegd haha) heel blij mee want ik heb al n paar hele mooie schelpen gevonden.
Thomas en Irthe en Pepijn mis ik wel wat extra op deze dag… maar als ik terugkom is het dan dubbel feest!

deze reis is genieten, elke dag, elk uur. Vooral de wandelingen in de natuur; langs en over het strand, op de kliffen, door bossen en velden en klauterend langs de kust. Het is veilig hoor, echt goed te doen met 50+ 😃

vandaag 26 km gelopen!! Holy moly!! Nooit gedacht dat ik dat kon. Nu fris gewassen op bed met n setje schone kleren op het hotelbed hier in het centrum van Carfoeiro.

het idee was dat we vanaf Alvor naar de haven van Portimão zouden lopen en daar de taxi Ferry naar de overkant zouden nemen. Maar je raad het al: de mop van de Ferry… hij ging niet. Dus, omlopen bij de baai, maarliefst 9 km extra.
we kwamen de havenmanager nog tegen: “Today is a very special day” zei hij. Ik zei “Ja dat klopt, ik ben jarig!” En uitgerekend vandaag hadden de Ferry boatsmannen een dagje vrij 😂😂. Nouja… na een nieuwe mindset en een pauze liepen wij gewoon door. Er stond plots alweer een wonderboom langs de weg, dus nog een extra hart onder de riem van Aar en ik kon er weer helemaal tegenaan.

ik ga niet heel veel meer schrijven hoor… kijk maar naar de foto’s, die spreken voor zich!
Oja nog wel een ding: we kwamen na de brug van Portimão aan in het plaatsje Ferragudo op het pleintje, en ik wenste voor mijn verjaardag tapas of echt Portugees gaan eten. Maar… alleen maar Engelse tentjes… Ik wens nog steeds door en vertrouw dat ie uitkomt, en ja hoor, een straat en hoe verder is het daar: een mini familie café waar we echt fantastisch lekker hebben gegeten; volledig menu met 3 gangen en wijn voor 10€ op!!! De jarige job  tracteert 🥳

1. Clazien van Ingen:
    28 maart 2022
    Lieve ,lieve Maartje,een dikke verjaardagskus vanuit Zeist!💋
    ( Hopelijk slaap je nog niet)
    Geniet nog van je vakantie!
    Een mooi jaar gewenst !!!
    Veel liefs ,ook voor MArie- Suzan
  2. Maartje:
    29 maart 2022
    Dankjewel lieve Clazien! Maru en ik genieten met volle teugen, tot snel! Liefs Maartje