De stad in

26 juli 2020 - Firenze, Italië

Gisteren een lange dag door Florence.
het begon al erg leuk bij de bushalte; een klein parkje met kiosk en schaduw van een paar bomen, daar zaten de oudere mannen met z‘n allen zoals vanouds. Natuurlijk in mijn eerste Italiaans, nog beetje met horten en stoten, een gesprek begonnen. Erg leuk! Een van de mannen liep met een stok. Ik wilde natuurlijk weten hoe en waarom en hij vertelde dat hij onlangs een ongeluk had gehad. Daarna ging het over naar thema Polen, een van de mannen had daar vroeger gewerkt en omdat Kamila Poolse is kwamen allerlei plaatsnamen langs. Bleek hij gewerkt te hebben in de stad waar zij vandaan kwam! Kleine wereld.
Het hoogtepunt van de dag had ik al weer binnen.
toen in de bus naar de binnenstad. Ook prachtig hoor de Duomo het museum en piazza della Signorina. Ik geniet van foto’s maken en mooie kunst zien, maar dan komt er bij ons restaurant weer zo‘n typische man langs met 2 hondjes in zijn fietsbakjes, dat vind ik toch nóg leuker!

Vandaag gaan we In Florence naar de kerk Santa Croce; dé kerk waar morgen vroeg onze Fransiscus weg start. De kerk is alleen vandaag open en is nu een museum, en wij gaan de stempel voor ons Pelgrims paspoort halen en de Tau kopen (een Houten hanger als teken van deze weg). Als je die draagt weet iedereen dat je pelgrim bent en krijg je makkelijker hulp onderweg (en korting op je overnachting 😉)

Gisteren belde ik al naar onze slaapplek om te reserveren Da Mama Sara en de Dame aan de telefoon klonk erg blij dat ik wilde reserveren. Wij zijn enorm benieuwd hoeveel mensen we onderweg gaan tegenkomen!