Schelpen walhalla op de stranden

30 maart 2022 - Olhos de Água, Portugal

Gisteravond heerlijk wezen shoppen in de supermarkt achter ons appartement. We hadden een volledig ingerichte keuken dus ik dacht, dat wordt tapas alla Casa!
ik had van alles ingeslagen al zigzaggend door de supermarkt, geitenkaas, olijven, avocado, bio ham, witte wijn, brood, tomaat, augurkjes en sardientjes paté en kikkererwten en chipjes. Tafel dekken en heerlijk thuis tafelen!

de bedden waren behoorlijk hard. Je kon de spiralen voelen bij elke draai…dus nachtrust had beter gekund. Ach een nachtje minder slaap is geen probleem.

Vandaag flink wat uitdagingen bij de kustwandeling. Flinke steile afdalingen en dan weer omhoog klimmen. Niet echt gevaarlijk maar je voelt spieren in voeten en benen waarvan je niet wist dat je ze had! We komen straks superfit weer thuis. En heerlijk om te merken dat mijn lijf het zo goed doet! Dit is de start van een fittere Maartje en dat was precies mijn plan. Mantelzorg is fijn en erg dankbaar om te doen maar sporten schiet er flink bij in! Nu is het weer tijd voor zelfzorg.

de vergezichten, rotsen en kliffen onderweg blijven spectaculair. En het landschap blijft maar veranderen. Telkens zie je toch weer een heel andere soort rots, dieprode aarde of plantformatie zoals het cacusbos of de naaldbossen waar je doorheen loopt.
de kust daalt steeds meer vandaag. Geen hoge kliffen meer maar lagere rotsen die overgaan in strand. We passeren maarliefst 5 stranden vandaag waarvan het strand van Albufeira het langste is.
daar vind ik mijn mooiste schelpen en krijgen mijn voeten een heerlijke loopmassage (schoenen uit natuurlijk!) en Maru en Inez zijn heel dapper en nemen een duik in het koude water!

Onze magen rommelen en na een heerlijke lunch is het tijd voor de laatste korte etappe van de dag. Poeh, nog even flink op en neer over de rotsen op heel smalle paadjes en uiteindelijk klauteren over de rotsen voor het laatste stukje.

en dan zijn we bij ons hotel! Flink grote appartementen weer. Weer een tapas alla Casa??? Even overleggen nog met de groep maar wat mij betreft verzet ik geen stap meer 😜 en dalen we af voor het ‚happy hour‘ hier beneden bij de bar… o nee te laat…. Veels  te laat! Het is al voorbij haha!

1. B.A. Welleman -de Lint:
    31 maart 2022
    Wat een afwisselend uitzicht steeds over de kust. Heel bijzonder allemaal!! Wat leggen jullie grote afstanden af. Heel erg sportief. Hoe moet je dit thuis voortzetten. In ieder geval hebben jullie voorlopig zowel lichamelijk als geestelijk gezondheid opgedaan en kun je er straks thuis weer tegen. Ja, schelpen zoeken was ook mijn grote hobby als we aan een strand liepen. En daarnaast blijft een lekkere, gezonde maaltijd toch een feestje en een beloning voor jullie inspanningen. Ik ben benieuwd wat jullie vandaag weer beleven. Liefs en tot een volgende keer.....
  2. Maartje:
    1 april 2022
    Hallo Bella! ik heb je reactie weer gezien. Ik hoop jij die van mij ook?
    Ja we komen super getraind thuis inderdaad… moeten nog met het huis aan de gang, nu alle meubels verdelen die er nog staan, dus in de actie. Ook mijn plek in Amsterdam moet schoon en beetje naar mijn stijl gemaakt. Ook nog n mooi project. En het strandhuis is weer open! Kortom lekker bezig weer straks met een nieuw fit lichaam 😃💪